Tuesday, March 20, 2012

Jamu Mak Dara??!!?? Rahsia Wanita...Shhuuuu..




Ha.... hari ni Mak Jah nak cerita tentang kekalutan yang melanda Mak Jah semenjak dua menjak nih. Tau dak kalut pasai apa?? Mak Jah kalut mencari Jamu Mak Dara Gold. Hari-hari Mak Jah godek2 website nih http://www.jamumakdara.com/jamu_mak_dara.html untuk tahu di mana outlet yang berdekatan untuk Mak Jah dapatkan jamu nih.

Mak Jah jadi heran, awatnya bila Mak Jah cakap pasai letih lesu, badan penat dan kalau Mak Jah story pasai result pap smear Mak Jah yg tak normal, ramai kawan-kawan Mak Jah yang cadangkan makan Jamu Mak Dara. Mak Jah ni bukannya jenis suka makan ubat tapi entah kenapa kali ini berdetik di hati untuk siasat, untuk gali lebih dalam lagi tentang jamu Mak Dara. Macam dah jatuh cinta saja.

Mak Jah tengok jiran Mak Jah bergerak ke sana ke mari, asyik keluar masuk saja macam bionic women. Gaya tetap maintain stylo sedangkan umur dah 40++. Satu hari Mak Jah pi makan tosei dengan dia. Terus dia cerita rahsia dia cergas, kekal cantik dan jelita kerana mengamalkan Jamu Mak Dara. Mak Jah jadi heran ingatkan orang elite macam dia nak habaq kata amalkan diet cara sihat, pi dok angkat besi kat gim ka.. tup tup dia suruh Mak Jah cuba amalkan makan Jamu Mak Dara Gold yang hanya RM49.00 tak mahal pun, Itu kata dia...

Lepas balik dari makan tosei tu, Mak Jah punyalah dok pikir, hebat la gamaknya jamu Mak Dara nih. Jadi bila seorang kawan baik Mak Jah bbm, Mak Jah terus habaq la kata nak pi cuba beli jamu nih nak try makan. Kawan Mak Jah kata, dia dah lama ambik dan kawan-kawan Mak Jah yang lain di Seremban pun dah lama amalkan jamu ni. La... jadinya Mak Jah sorang saja ka yang tertinggal keretapi kali nihh.. Tu lah asyik dok shopping benda-benda yang tak berfaedah sedangkan pengambilan jamu macam ni amat penting untuk kecantikan luar dan dalam. Ni Mak Jah nak habaq mai, 'kecantikan dalaman wanita adalah amat penting untuk mengekalkan kesihatan yang berpanjangan kerana ianya menampakkan kecantikan luar dan dalam sekaligus'.

Kawan-kawan la ni rata-rata dok bercakap tentang Jamu Mak Dara Gold dapat membantu mengurangkan masalah-masalah yang selalu dialami oleh wanita. Ianya dapat membantu menyeimbangkan hormon wanita dan menyelaraskan mengikut keperluan sistem tubuh dan juga dapat mengurangkan ketegangan sendi dan otot, sengal-sengal badan (bukan sengal hat bodoh tu) dan elok untuk mereka yang menghidap Arthritis. Ini pemakanan tambahan yang dapat mengatasi masalah dalaman wanita. Kawan-kawan boleh pilih ada dalam bentuk serbuk atau kapsul.


Antara khasiat-khasiat produk Jamu Mak Dara Gold yang Mak Jah bacalah kan.. 
Menyuburkan rahim

Tubuh setiap wanita berbeza mengikut individu. Perbezaan ini memerlukan setiap wanita memiliki sistem peranakan yang sihat dan subur, agar kitaran hormon berfungsi dengan lebih lancar. Ia juga memerlukan formulasi khas untuk mengekalkan keseimbangan nya.
Mengatasi masalah keputihan (ramai wanita dok kena penyakit ni)
Setiap 1 dari 3 wanita pasti mengalami masalah keputihan tidak kira status bujang atau yang sudah berkahwin. Masalah ini terjadi kesan dari pemakanan dan juga persekitaran wanita itu. Faraj yang sihat memerlukan penjagaan sempurna luar dan dalam.
Merapatkan faraj (eheemmm.. penting ni tau)
Wanita sudah berkahwin dan melahirkan, akan mendapati fenomena otot faraj yang longgar sebagai suatu masalah. Bahan-bahan seperti akar serapat dapat membantu mengembalikan ketegangan otot faraj agar dapat merapatkan kembali faraj bermasalah.
Menambah nafsu syahwat (??..lu pikir la sendiri..)
Kurang syahwat merupakan penghalang terbesar bagi mereka yang sudah melahirkan untuk menjalin hubungan intim bersama pasangan. Rangsangan diperlukan dari dalam minda dan luar bagi mengatasi masalah ini.
Memberi Tenaga (Penting untuk Mak Jah yang banyak bergerak)
Kecergasan tubuh wanita menggalakkan kecerdasan minda. Wanita yang menggalas tanggungjawab sebagai seorang ibu, isteri dan bagi mereka yang berkerjaya amat memerlukan tenaga untuk melakukan tugas harian.
Membuang toksik dalam badan
Pemakanan seharian, pencemaran alam sekitar dan ketegangan dapat meningkatkan kuantiti toksik dalam sistem tubuh. Proses menyingkirkan toksik amat penting bagi mengelakkan keracunan organ dalaman tubuh, mengurangkan masalah bau badan dan faraj serta melancarkan perjalanan darah.
Memperbaiki sistem kitaran haid
Kitaran haid yang teratur adalah penting untuk memastikan keseimbangan hormon Estrogen. Pelbagai kesan akan timbul sekiranya kitaran haid tidak teratur seperti pertambahan berat badan, sukar mendapat kan cahaya mata dan lain-lain.
Membakar lemak berlebihan (Tak payah pi slimming dah noo..)
Lemak berlebihan menyebabkan pertambahan berat badan. Pembakaran lemak berlebihan menggalakkan penurunan berat badan, dapat mengekalkan barat badan yang ideal dan memperkemaskan penampilan.
Membuang angin (jangan dok buang angin tak ketahuan depan orang sudah)
Angin terhasil daripada pemakanan yang tidak seimbang dan pendedahan pada persekitaran yang kurang sihat. Pembuangan angin berlebihan dapat mengurangkan masalah ketidakselesaan badan.
Mengurangkan masalah bau badan (Ya lah perfume Annick Goutal ada tapii..)
Masalah bau badan adalah normal bagi mereka yang berbadan besar dan sudah melahirkan. Pengamalan pemakanan tambahan dan diet seimbang dapat membantu mengurangkan masalah bau badan.
Mengatasi masalah kemaluan berbau (Haddooiii... malu)
Pengurangan toksik dalam badan sekaligus dapat mengurangkan masalah bau badan dan masalah kemaluan berbau.
Mengurangkan kesakitan di bahagian pinggang (ramai kena ni lepas bersalin)
Kesakitan di bahagian pinggang merupakan kesan langsung dari gaya hidup aktif dan penggunaan otot pinggang secara eksesif.

Ibu-Ibu lepas Bersalin
Mengurangkan masalah lemah tubuh badan terutamanya bagi ibu-ibu selepas bersalin. Ibu-ibu selepas melahirkan selalunya mengalami masalah lemah tubuh badan. Pemakanan tambahan yang serasi dapat membantu mengurangkan masalah lemah tubuh badan.

Mak Jah ni pun kalau tahu apa-apa suka nak share dengan orang. Maklumlah ilmu yang kita dapat elok dikongsi jangan dok kemut. Jadinya Mak Jah ceritakan tentang jamu ni pada manager di tempat kerja, Puan Lela. Mak Jah kata badan selalu rasa letih dan lesu jadi kawan-kawan suruh cuba makan jamu Mak Dara. Manager Mak Jah pun sokong kata jamu ni bagus, boleh pulih tenaga. Tiba-tiba seorang manager lelaki mencelah, "kalau Puan nak beli jamu tu, tolong belikan sekali untuk pekerja kita, Aliff dan Saiful. Saya dah tak tahan mereka selalu ponteng kerja dan bagi alasan sebab penat". Apa nak di kata??? Alahai... jamu ni bukan sekadar untuk memberi tenaga tetapi untuk menyelesaikan beberapa masalah wanita sahaja.


Mak Jah tak pandai bab produk ubat kuat untuk lelaki laaa... Lagi satu nak habaq mai, Mak Jah bukan nak jual produk Jamu Mak Dara Gold tapi sekadar berkongsi cerita dengan kawan-kawan Mak Jah. Terima kasih kepada semua yang sudi membaca blog Mak Jah, kawan-kawan di Malaysia dan di luar negera seperti di USA, Japan, German, Australia, Indonesia, Brunei, Jordan, Arab Saudi, Rusia dan banyak lagi..


18 comments:

  1. Salam pekenalan mak jah ..umi datang singgah dan follow kat cni ..

    wahhh bla baca tentang jamu mak dara ni buat umi terfikir nak try nanti .. banyak jugak khasiatnya sis ..

    umi suka tengok sis ..walaupun dah 40+ tapi nampak stylo la :)

    ReplyDelete
  2. Tq sayang... Tq for ur support.. Kan Mak Jah dah kata Umi ooiii... penting kena cantik luar dan dalam so meh kita pakat2 try Jamu Mak Dara nii.. Muuaahhh to U..

    ReplyDelete
  3. nini ada jual produk ni...boleh less kalau nak...=D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Nini, so kalau ada kawan-kawan yang nak dapatkan jamu Mak Dara yg superb nih.. Boleh contact Nini.

      Delete
    2. K.Nini...braoa hrga sebotol tu

      Delete
  4. oh. momoy amalkan jamu aku dari dari jamu susuk dara. so far ok. puas hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisah la jamu apa pun princess janji amalkan memakan jamu supaya Cik Abang tetap sayang.

      Delete
  5. sis..

    trjumpe blog sis cite sal jamu mak dara nih..
    saya br nk mula makan jamu blik..mase anak dara dulu saya makan..pass kawen xmkn dah..tu skang nih tgh survey jamu yg sesuai..

    so..experience sis mcm mane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Umieliey, kita ni org perempuan perlu sgt jaga kesihatan terutama bila dah kahwin. Kena amal balik pengambilan jamu utk pikat hati suami supaya bangga ada isteri sehebat kita. Jamu mak dara buat kita sihat dan bertenaga. Saya nasihatkan Umie cuba google khasiat WSR pulak. Women Secret Recipe. Ramai wanita di Malaysia dah amalkan. Adik siasat yaa..

      Delete
  6. Salam...

    tertarik dengan tulisan ni...rasa nak cuba balik makan jamu, dah lama tinggal..

    ReplyDelete
  7. Salam..
    mak jah
    sy period awal 2 hari dr tarikh srpatutnya lpstu dtang cuma 3 hri sj blh ka sy teruskn mkn jmu mak dara gold?

    ReplyDelete
  8. Sya nk tanya.sya brubsmgu dh hbis haid.pas mkan jmu mk dra jarak smg dh hbis haid,sya haid lg.kluar haid berketul smgu lbh dh..haid byk.tp tdk da rsa sakit mcm dlu.sya risau sbab haid byk keluar sy juga da penyakit drah block dlm urat kaki sebelah kiri.6taun sya sakit ni.itu yg menyebabkn betis kiri lbh bsar dri knan...sebab drah tk lancar.sya bru juga amal jmu ni 1btol tk hbis lg terus haid

    ReplyDelete
  9. Sya pengidap penyakit dvt...drah block dlm saraf.dlu sblm sya mkan jmu mk dra sya amal jmu maajun petani.tp jauh bza dgn jmu mk dra.sya mkan jmu mk dra tk smp sbln pun.sakit belakang tk da.sengugut,rahim sakit bila bersama, semua tu hilang setelah smgu sya mkan jmu mk dra.bdan rsa ringang je...

    ReplyDelete
  10. Sya nk tanya.sya brubsmgu dh hbis haid.pas mkan jmu mk dra jarak smg dh hbis haid,sya haid lg.kluar haid berketul smgu lbh dh..haid byk.tp tdk da rsa sakit mcm dlu.sya risau sbab haid byk keluar sy juga da penyakit drah block dlm urat kaki sebelah kiri.6taun sya sakit ni.itu yg menyebabkn betis kiri lbh bsar dri knan...sebab drah tk lancar.sya bru juga amal jmu ni 1btol tk hbis lg terus haid

    ReplyDelete
  11. Salam admin. Tumpang Iklan:-

    Sayangi dan hargai suami anda. Jangan biarkan suami cari lain atau makan luar.
    Ikuti blog kami untuk promosi istimewa sekarang.
    Hanya untuk 10 pelanggan terawal.
    Wanita cantik bermula dari diri :)

    [BESARKAN BUAH DADA, BESARKAN PUNGGUNG, RAWAT KEPUTIHAN,KETATKAN FARAJ, KEMBALI DARA]

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum mak jah.. Sy nak tny, bolehkah wanita yg sdh menopuse makan jamu mak dara gold?
    Satu lg ptnyaan saya apa beza jamu kapsul dan serbuk mak dara. Tq

    ReplyDelete
  13. Jamu ni mmg terbaik... Walaupun dh beranak 2 ...kawan2 semua ckp still mcm anak dara... Ni semua sbb x penah berpisah dengan Jami mak dara gold....

    ReplyDelete
  14. Ada siapa2 agent jamu mak dara gold ke. Bole share contact pls.

    ReplyDelete